Οικονομία

Αυτές είναι οι δέκα επιχειρήσεις που θέλουν να δουλέψουν σήμερα οι νέοι Έλληνες

Τα χαρακτηριστικά της μεγαλύτερης πληθυσμιακά εργασιακής δύναμης στη χώρα – Ποιοι παράγοντες παίζουν ρόλο στις αποφάσεις των νέων;

Ποια είναι η Γενιά που δε το βάζει κάτω παρά τις δυσκολίες; Σε ποιες εταιρείες θέλουν να εργαστούν οι νέοι της χώρας μας; Ποιος είναι ο κλάδος που σαρώνει στις εργασιακές επιλογές των Millennials;

Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, το kariera.gr, το μεγαλύτερο website για την εργασία στην Ελλάδα σε συνεργασία με το Εργαστήριο Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, διεξήγαγαν την έρευνα Καριέρα και Γενιά Υ.

Σκοπός της έρευνας είναι να καταγράψει τα χαρακτηριστικά της μεγαλύτερης πληθυσμιακά εργασιακής δύναμης στη χώρα και να κατανοήσει τους παράγοντες που παίζουν ρόλο στις επαγγελματικές αποφάσεις της καριέρας των νέων.  

Η έρευνα διεξήχθη κατά το χρονικό διάστημα Αυγούστου – Οκτωβρίου 2017. Τα αποτελέσματα που παρουσιάζονται στην έρευνα, βασίζονται σε απαντήσεις 2.899 εκπροσώπων της Γενιάς Υ (άτομα ηλικίας 18-37 ετών), που είναι φοιτητές ή απόφοιτοι ανώτατων και ανώτερων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού

Μερικά από τα πιο σημαντικά ευρήματα της φετινής έρευνας είναι:

  • 1 στους 3 νέους θέλει να εργαστεί στον κλάδο της Πληροφορικής
  • Πάνω από 7 στους 10 θα ήθελαν να εργαστούν σε ελληνική εταιρεία
  • Το 64% αμείβεται με μέσο μηνιαίο καθαρό μισθό έως 850 ευρώ
  • 1 στους 3 έχει μισθό οριακά 500 ευρώ
  • Μόνο το 14% λαμβάνει μισθό άνω των 1.200 ευρώ
  • 1 στους 2 νέους δηλώνει πως έχει επηρεαστεί η προσωπική του ζωή από την κρίση
  • Το 90% απαντά όμως ότι η κρίση τους έχει ισχυροποιήσει στο να βρίσκουν λύσεις

Οι δέκα εταιρείες που σε ανοικτή ερώτηση επιλογής οι millennials επέλεξαν ως Ιδανικούς μελλοντικούς εργοδότες, με σειρά κατάταξης είναι:

1. Google
2. Σκλαβενίτης
3. Παπαστράτος – Philip Morris International
4. Καπνοβιομηχανία Καρέλια
5. Mondelēz
6. Coca-Cola
7. Microsoft και ΟΤΕ – Cosmote (ισοψήφισαν)
9. Nestlé
10. Lidl Ελλάς

etairiesΙεράρχηση επαγγελματικών επιλογών

Ζητώντας από τους συμμετέχοντες να ιεραρχήσουν τους παράγοντες με βάση το πόσο σημαντικοί είναι για τους ίδιους και τις επιλογές που κάνουν στην καριέρα τους η Ασφάλεια στην εργασία είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας και ακολουθούν ο Ισσορροπημένος Τρόπος Ζωής και η Δημιουργικότητα.

Axones 

Λόγοι πίσω από το brain drain

  • Αν δεν έβρισκα δουλειά στην Ελλάδα.
  • Αν μου προσφερόταν μια καλύτερη δουλειά (θέση) σε άλλη εταιρεία.
  • Αν υπήρχε ζήτηση για ανθρώπους με τις δικές μου γνώσεις και ικανότητες.
  • Για να αποκτήσω διεθνή εμπειρία.
  • Αν η εταιρεία στην οποία εργαζόμουν επεκτεινόταν σε ξένη χώρα.
  • Αν η φύση της εργασίας ήταν αναπτυξιακή.
  • Αν έβρισκα δουλειά με περισσότερα χρήματα στο εξωτερικό.
  • Αν με μετέθετε ο οργανισμός μου.
  • Για να μην χάσω τη δουλειά μου

ekpatrismosΕπιχειρηματικότητα

Το 35% των νέων έχει επιχειρηματικό προσανατολισμό. Ενώ το 36% δηλώνει ότι έχει κάποια επιχειρηματική ιδέα στομυαλό του.
Πάνω από 50% όσων έχουν σπουδάσει τέχνες ή έχουν τεχνική εκπαίδευση θέλουν να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση.
50% όσων έχουν σπουδάσει τέχνες έχουν ήδη μια επιχειρηματική ιδέα.
Άλλες διαστάσεις που εξετάζουμε είναι αν έχουν ήδη κάνει ένα business plan γιατ ην ιδέα τους. Τα αποτελέσματα εδώ είναι πολύ υψηλά για τις τέχνες (44%), ενώ στον πρωτογενή τομέα πέφτει στο 26%, στη διοίκηση επιχειρήσεων, πληροφορική- στατιστική και θετικές επιστήμες γύρωστο 20% και φτάνει το 7% στις ιατρικές επιστήμες.
Στην ερώτηση αν έχουν κάνει πιο συγκεκριμένες ενέργειες όπως άνοιγμα βιβλίων και έκδοση αδειών, τα ποσοστά δεν ξεπερνούν το 7%.

epixeirhmatikotita 

Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας Καριέρα και Γενιά Υ πραγματοποιήθηκε σε εκδήλωση που έλαβε χώρα την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το παρών έδωσαν στελέχη των βραβευμένων εταιρειών, εκπρόσωποι φορέων απασχόλησης αλλά και σημαίνοντα πρόσωπα του επιχειρηματικού κόσμου.

Για τη διάκριση της εταιρείας στους Ιδανικούς εργοδότες η κα Νικολέττα Κολομπούρδα, Διευθύντρια  Ανθρώπινου Δυναμικού της Lidl Ελλάς δήλωσε ότι «Διατηρώντας και φέτος τον τίτλο του “Top Employer” , στόχος μας είναι να επαναφέρουμε την εμπιστοσύνη των υποψηφίων στην ελληνική αγορά εργασίας, να αναδείξουμε τα ταλέντα των ανθρώπων μας και να τους δώσουμε την ευκαιρία να αναπτυχθούν μαζί μας, σε συνθήκες αντάξιες των δεξιοτήτων τους».

Ο κος Βασίλης Μαστοράκης, Marketing Director της Καπνοβιομηχανίας Καρέλια δήλωσε ότι «Ευχαριστούμε το κοινό που μας ανέδειξε στη θέση αυτή. Σαν εταιρεία είμαστε δίπλα στους νέους που αναζητούν ένα υγιές και δυναμικά εξελισσόμενο περιβάλλον. Να τους προσφέρουμε τις θέσεις εργασίας εκείνες, ώστε να αναδείξει ο καθένας τα ταλέντα και τις δεξιότητές του. Ευχαριστούμε και ευελπιστούμε την επόμενη χρονιά να είμαστε σε ακόμη υψηλότερη θέση.»

Η κα Μαντώ Πατσαούρα, Γενική Διευθύντρια του kariera.gr ανέφερε πως: «Είναι ιδιαίτερη τιμή να φιλοξενούμε τόσους πολλούς και σημαντικούς stakeholders της αγοράς εργασίας στη χώρα μας σήμερα στο ΚΠΙΣΝ. Σε αυτά τα 20 χρόνια, ως kariera.gr, δημιουργήσαμε στρατηγικές συνεργασίες με οργανισμούς που καθημερινά υποστηρίζουμε με τις υπηρεσίες μας και είναι χαρά μας σήμερα να βραβεύονται ως οι πιο επιθυμητοί εργοδότες των νέων. Κάθε μας δράση έχει ως στόχο την ενίσχυση της απασχόλησης και πιστεύουμε πως όλοι οι εταίροι μαζί, φορείς και εταιρείες, με ανάλογες δράσεις και πρωτοβουλίες μπορούμε να αλλάξουμε σελίδα στην αγορά εργασίας της χώρας μας».

Πηγή: http://www.fortunegreece.com

Πληροφορίες για το συντάκτη

Gorga News

Προσθήκη σχολίου

Κάνετε κλικ για να εισάγετε το σχόλιο σας

Ξεχώρισαν