Ελλάδα

Χωρίς καθηγητές τα ελληνικά σχολεία των Βρυξελλών

Εκπαιδευτικοί βασικών ειδικοτήτων λείπουν, καταγγέλουν Έλληνες γονείς που ζουν στην βελγική πρωτεύουσα και τα παιδιά τους αδυνατούν να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις

Με μεγάλα κενά συνεχίζεται η σχολική χρονιά στο ελληνικό Δημόσιο σχολείο των Βρυξελλών, αλλά και στα τμήματα ελληνικής γλώσσας που παραδίδονται στο πλαίσιο της κοινότητας. Σύμφωνα με τον Αργύρη Μαμμή, Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Κεστεκίδειου, όπως είναι γνωστό το Δημόσιο ελληνικό σχολείο που περιλαμβάνει όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, 8 καθηγητές λείπουν από το Δημόσιο σχολείο των Βρυξελλών, όπου φοιτούν γύρω στα 120 παιδιά Ελλήνων που ζουν μόνιμα στη βελγική πρωτεύουσα.

Βρισκόμαστε ήδη στα μέσα Οκτωβρίου και το σχολείο δεν έχει φυσικό, χημικό, βιολόγο, μουσικό και καθηγητή αγγλικών

«Βρισκόμαστε ήδη στα μέσα Οκτωβρίου και το σχολείο δεν έχει φυσικό, χημικό, βιολόγο, μουσικό και καθηγητή αγγλικών. Λείπουν επίσης ένας φιλόλογος, ένας καθηγητής γαλλικών και μία δασκάλα Δημοτικού», κατήγγειλε στο news247.gr. «Δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς φταίει – η διαδικασία αποσπάσεων άρχισε αργά; Είναι θέμα νομοθετικού πλαισίου και υπηρεσιακών παραγόντων; Είναι απλώς ανοργανωσιά;- πάντως, η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη στο σχολείο», μας λέει.

Το Κεστεκίδειο είναι δωρεά των ιδιοκτητών της σοκολατοποιείας «Leonidas» και λειτουργεί εδώ και περίπου 20 χρόνια. Είναι το μοναδικό δωρεάν ελληνικό σχολείο στις Βρυξέλλες και αυτό στο οποίο έχουν πρόσβαση όλα τα παιδιά –στο Ευρωπαϊκό σχολείο, που επίσης υπάρχει ελληνικό τμήμα έχουν το δικαίωμα να φοιτήσουν παιδιά διπλωματών και υπαλλήλων στους θεσμούς της ΕΕ. Ειδικά για παιδιά στρατιωτικών που υπηρετούν πχ. στο ΝΑΤΟ, οι οποίοι έρχονται για 3-5 χρόνια ενώ προηγουμένως φοιτούσαν σε ελληνικά σχολεία, φαίνεται ως η μοναδική λύση αν θέλουν να επιστρέψουν στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας και να μην πειραματιστούν σε άλλα σχολεία, όπως αυτά του βελγικού συστήματος.

Από όλα τα μαθήματα που θα δώσει στις εξετάσεις εισαγωγής του στο πανεπιστήμιο διδάσκεται μόνο μαθηματικά!

«Ο γιος μου είναι στη δευτέρα λυκείου. Από όλα τα μαθήματα που θα δώσει στις εξετάσεις εισαγωγής του στο πανεπιστήμιο διδάσκεται μόνο μαθηματικά! Όλες οι άλλες ειδικότητες λείπουν», είπε η Μάρω Γιδοπούλου. Πολλοί ακόμη γονείς –κυρίως μητέρες- μαζεύτηκαν για να παραπονεθούν για τις τεράστιες ελλείψεις στο ομογενειακό σχολείο. «Οι απουσίες των καθηγητών επηρεάζουν τους πάντες: τα παιδιά από το δημοτικό έως το λύκειο που έχουν πολλά κενά –και μάθησης, αλλά και απόδοσης. Επηρεάζουν τις οικογένειές μας, τους χρόνους μας. Φυσικά έχουν επιπτώσεις και την δυσκολία των καθηγητών που υπάρχουν ήδη στο σχολείο και κάνουν ο,τι μπορούν», συμφώνησαν η Δήμητρα Κοτσίρη, η Ευδοκία Στέρπα, η Εύη Ταρσούδη και η Αγγελική Χρυσικού.

Οι καθηγητές μπορούν να υπηρετήσουν στα ομογενειακά σχολεία με επιμίσθιο ή χωρίς. Χωρίς οικονομικό κίνητρο, η διαθεσιμότητα των καθηγητών έχει περιοριστεί –με ελληνικούς μισθούς σε «ακριβές» χώρες όπως το Βέλγιο δέχονται να εργαστούν μόνο όσοι καθηγητές συνυπηρετούν με συζύγους στην αλλοδαπή. Πρόσφατα, ο νόμος για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών άλλαξε –μεταξύ άλλων- ως προς το δικαίωμα παράτασης απόσπασης για τους μόνιμους κατοίκους του εξωτερικού. Επίσης, προκηρύχθηκαν θέσεις μόνο με επιμίσθιο. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την αργοπορία στην προκήρυξη, αλλά και τις προσφυγές των μη αποσπασθέντων, έχει ως αποτέλεσμα την εμφάνιση μεγάλων ελλείψεων στα ελληνικά σχολεία πολλών χωρών.

Πάντα υπήρχαν κενά, αλλά δεν ήταν τόσο έντονο το πρόβλημα

«Πάντα υπήρχαν κενά, αλλά δεν ήταν τόσο έντονο το πρόβλημα», μας είπε από την πλευρά της η πρώην πρόεδρος Γονέων Μαρία Τσώνη, της οποίας πλέον τα παιδιά φοιτούν στο βελγικό εκπαιδευτικό σύστημα. «Ήταν μια οικογενειακή μας επιλογή να πάρουμε τα παιδιά από το ελληνικό σχολείο, αφού ήρθαμε για να μείνουμε και είναι καλό να μάθουν γαλλικά και φλαμανδικά. Ωστόσο, το ελληνικό σχολείο το πονάμε, το υποστηρίζουμε, είναι σημείο αναφοράς για όλους τους Έλληνες. Ήδη, αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα, όπως για παράδειγμα ότι τα βιβλία των παιδιών τα αγοράζει ο Σύλλογος», μας λέει.

«Η κόρη μου φοιτά στην Γ’ λυκείου. Ήρθαμε πριν από ένα χρόνο, θα ήταν δύσκολο να φοιτήσει αλλού. Και επιπλέον, υπήρξαν αλλαγές που την επηρρέασαν», μας λέει η Κατερίνα Κωστοπούλου. «Σε κάθε περίπτωση όμως, το ελληνικό σχολείο είναι απαραίτητο και χρειάζεται να το υποστηρίξει το ελληνικό κράτος. Είναι απαραίτητο!», συμπληρώνει. «Πέρα από τις ελλείψεις, το σχολείο χρειάζεται ανακαίνιση, είναι βασικό για να συνεχίσει να υπάρχει», πρόσθεσε η Μάνια Μπότση.

«Αίτημά μας είναι αυτή η κατάσταση να βελτιωθεί γρήγορα και να μην επαναληφθεί του χρόνου», καταλήγει ο Αργύρης Μαμμής.

Η απάντηση της συντονίστριας εκπαίδευσης

Καθησυχαστική πάντως εμφανίστηκε η Δρ. Μυρσίνη Ρουμελιώτου, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Βρυξελλών. «Μετά τη δημοσίευση των τελευταίων αποφάσεων απόσπασης εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένονται αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί από Ελλάδα και προβλέπεται να καλυφθούν όλες οι εκπαιδευτικές μας ανάγκες στα Σχολεία Βρυξελλών και στα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας του Βελγίου», εξήγησε. «Αξίζει να επισημανθεί ότι η απόσπασή των εκπαιδευτικών γίνεται πλέον για 3 σχολικά έτη, γεγονός που μας εξασφαλίζει ότι η επόμενη σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με κανένα ή ελάχιστα εκπαιδευτικά κενά», συμπλήρωσε.

Στην περιοχή ευθύνης της Μ. Ρουμελιώτου βρίσκονται 8 χώρες: Βέλγιο, Γαλλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ελβετία.

Πηγή: http://news247.gr

Οδοιπορικό στα Πομακοχώρια

Ξεχώρισαν