Σώματα Ασφαλείας

Πυροσβεστικά ελικόπτερα: Γιατί δεν πετάνε στις πυρκαγιές

Μέσα Ιουλίου και η αεροπυρόσβεση φαίνεται πως αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα καθώς τα ενοικιαζόμενα πυροσβεστικά ελικόπτερα ακόμη δεν έπιασαν δουλειά

Του Ισίδωρου Γεωργίου

«Αυτές τις μέρες θα υπογράψουμε τη νέα σύμβαση με την εταιρία που διαχειρίζεται τα ενοικιαζόμενα ελικόπτερα πυρόσβεσης» ήταν η απάντηση στο ερώτημα που έθεσε το armynow.net σε ανώτατο αξιωματικό του Πυροσβεστικού Σώματος πριν από λίγες ώρες σε μια συνάντηση.

Στη συζήτηση αυτή τέθηκαν κι άλλα ερωτήματα όπως «γιατί ενώ από την 1η Μαϊου ξεκίνησε η αντιπυρική περίοδος, το αρμόδιο υπουργείο δεν έχει προχωρήσει στην ανανέωση της σύμβασης με την εταιρία που διαχειρίζεται τα 7 συνολικά ελικόπτερα που συνδράμουν από αέρος για την κατάσβεση των πυρκαγιών»;

«Ξέρετε ποια είναι η κατάσταση, γνωρίζετε πως υπάρχουν από παντού ανοιχτά μέτωπα που προσπαθούμε να κλείσουμε» ήταν η απάντηση.

Ωστόσο η πικρή διαπίστωση είναι πως φτάνοντας σχεδόν στα μέσα Ιουλίου, ήδη το πυροσβεστικό σώμα καθημερινά να δέχεται κλήσεις για περισσότερες από 50 περιπτώσεις πυρκαγιών, δεν μπορεί το αρμόδιο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να περιμένει να πιάσουν πρώτα τα μελτέμια και στη συνέχεια να τρέξει να υπογράψει τη σύμβαση, γνωρίζοντας μάλιστα πως κατοικούμε σε μια χώρα που κάθε χρόνο τέτοια εποχή έχει τεράστια προβλήματα λόγο των καθημερινών πυρκαγιών.

Όμως ακόμη μια πληροφορία έρχεται να συμπληρώσει το παζλ της αεροπυρόσβεσης καθώς σύμφωνα με ασφαλείς πηγές ενημέρωσης, ο αρμόδιος υπουργός κος Τόσκας ενώ γνώριζε από τον Μάιο πως τα διαθέσιμα από την Αεροπορία Στρατού και το ΥΠΕΘΑ ελικόπτερα Chinοοk ήταν 3, ζήτησε αυτή η διαθεσιμότητα ν’ αλλάξει και να προστεθούν ακόμη 3, δηλαδή έξι Chinook καθημερινά στη διάθεση του Πυροσβεστικού Σώματος και της πολιτικής προστασίας.

Οι «γερόλυκοι» και φέτος βγάζουν το φίδι από την τρύπα

Ο υπέργηρος στόλος των 8 αεροσκαφών τύπου CL-215- που με την μάχη την οποία δίνουν οι τεχνικοί στο υπόστεγο της 355ΜΤΜ- αναμένεται να γίνουν σε λίγες μέρες 9 και τα 4 CL-415 που έχουν απομείνει ως το «νεότερο αίμα» της αεροπυρόσβεσης από την πλευρά της Πολεμικής Αεροπορίας δίνουν ήδη τις από αέρος μάχες στην κατάσβεση των πυρκαγιών.
Όμως κι εκεί φαίνεται πως υπάρχει πρόβλημα κυρίως με τ’ ανταλλακτικά των CL-415 καθώς θεωρούνται ακριβά και ότι παραγγελίες γίνονται είναι κυριολεκτικά με το σταγονόμετρο.

Από την άλλη πλευρά η ΕΑΒ και οι τεχνικοί της 355 ΜΤΜ κάνουν ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να υπάρχουν διαθέσιμα ανταλλακτικά για τους γερόλυκους τα CL-215.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν δημιουργούν το ίδιο «εκρηκτικό κοκτέιλ» που υπάρχει κάθε καυτή μέρα του Ελληνικού καλοκαιριού που δεν είναι άλλο από τις ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες και τα δυνατά μελτέμια…

Σε ό,τι αφορά τις επίγειες δυνάμεις πυρόσβεσης, αυτές δίνουν τον δικό τους καθημερινό αγώνα 365 ημέρες με πενιχρά μέσα πυρόσβεσης, οχήματα με δεκάδες προβλήματα για την σωματική ακεραιότητα των πυροσβεστών, με λάστιχα που μόνο ελαστικά δεν τα λέει κανείς και με εξοπλισμό που τις περισσότερες φορές έχει εκσυγχρονιστεί από την τσέπη του ίδιου του πυροσβέστη

Πηγή: http://www.armynow.net

Ξεχώρισαν