Γυμναστική στο σπίτι: Τί εξοπλισμό θα χρειαστείς;


Γιατί να γυμναστείς στο σπίτι σου;

Η ενασχόληση με τη γυμναστική είναι τρόπος ζωής και αποτελεί το Α και το Ω για μια καλή σωματική και ψυχική υγεία. Συχνά όμως, διάφοροι παράγοντες όπως: η έλλειψη ελεύθερου χρόνου, η ανασφάλεια που μπορεί να νιώθουμε απέναντι σε άλλους, η κούραση στο τέλος της ημέρας, αλλά και η οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων γίνονται πολλές φορές η αιτία στο να μην έχουμε ιδιαίτερη ενασχόληση με αυτήν.

Ευτυχώς εδώ έρχεται να δώσει λύση η προπόνηση στο σπίτι. Αν λοιπόν είσαι από αυτούς που θέλεις να ασκείσαι, χωρίς να χρειάζεται να πας στο γυμναστήριο η προπόνηση στο σπίτι μπορεί να είναι τόσο αποτελεσματική, όσο θα ήταν και στο γυμναστήριο.

Η προπόνηση στο σπίτι μπορεί να καταστεί πολύ οικονομική όταν το άτομο γυμνάζεται μόνο του ή υπό την καθοδήγηση διαφόρων βίντεο έως και ακριβή όταν αυτή γίνεται υπό την επίβλεψη καθηγητή φυσικής αγωγής το γνωστό σε όλους μας personal training.

Διαβάστε επίσης: Γυμναστική χωρίς Γυμναστήριο

Μερικά από τα πλεονεκτήματα της προπόνησης στο σπίτι αποτελούν:

Εξοικονόμηση χρόνου

Ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους για τους οποίους πολλοί άνθρωποι παραλείπουν το γυμναστήριο είναι επειδή παίρνει πολύ χρόνο και ειδικά εάν το γυμναστήριο δεν είναι κοντά στο σπίτι τους, τότε αυτό τους αποθαρρύνει ακόμα πιο πολύ. Για εξοικονόμηση, λοιπόν, χρόνου, η καλύτερη επιλογή είναι η υιοθέτηση ενός προγράμματος προπόνησης στο σπίτι και η επιμονή σε αυτό. Η γυμναστική στο προσωπικό χώρο του καθενός είτε είναι personal είτε κάποιος ασκείται μόνος του μπορεί πιο εύκολα να προσαρμοστεί στο πρόγραμμα του κάθε ανθρώπου χωρίς να υπάρχει δέσμευση στα ωράρια του γυμναστηρίου.

Εξοικονόμηση χρημάτων

Ένας δεύτερος λόγος, για τον οποίο πολλοί επιλέγουν να αθλούνται μόνοι τους στο σπίτι είναι και λόγω κόστους οικονομικού καθώς η εγγραφή σε ένα γυμναστήριο ή το personal μπορεί να είναι δαπανηρό. Ο εξοπλισμός ενός γυμναστηρίου μπορεί εύκολα και οικονομικά να αντικατασταθεί. Αντικαταστήστε τους αλτήρες με μπουκάλια νερό (0,5 Lt ή των 1,5 Lt), αντί για στρώμα χρησιμοποιείστε μια πετσέτα ενώ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε καρέκλα για ασκήσεις που χρειάζονται πάγκο. Ωστόσο, αν θέλετε, να επενδύσετε μερικά χρήματα για εξοπλισμό, στο εμπόριο υπάρχουν εργαλεία άθλησης που είναι οικονομικά προσιτά.

Μπορείς να ακούσεις ό,τι μουσική θέλεις

gym park

Με ποια κριτήρια να επιλέξεις τον εξοπλισμό σου;

  • Ανάλογα τους προπονητικούς στόχους

Ανάλογα τους προπονητικούς στόχους επιλέξτε τον κατάλληλο εξοπλισμό. Αν στοχεύετε σε αύξηση της μυϊκής μάζας εστιάστε σε ελεύθερα βάρη αλλά και ιμάντες (trx), λάστιχα αντίστασης και μονόζυγο για παράλληλη μυϊκή ενδυνάμωση. Για αερόβια προπόνηση χρειάζεται κυρίως μηχανήματα (π.χ. διάδρομος, ποδήλατο, κωπηλατικό, σχοινάκι κλπ). Τέλος, αν ο στόχος είναι η απώλεια βάρους ένας συνδυασμός αερόβιας με αναερόβιας προπόνησης είναι ο κατάλληλος συνδυασμός.

  • Ανάλογα τους οικονομικούς στόχους

Ο εξοπλισμός όπως προαναφέρθηκε μπορεί να καταστεί οικονομικός. Μπορείτε να αντικαταστήσετε τον εξοπλισμό με απλά αντικείμενα που όλοι λίγο ως πολύ έχουμε στο σπίτι μας (μπουκάλια νερού, βιβλία, καρέκλα, πετσέτα) ενώ η αερόβια προπόνηση μπορεί κάλλιστα να γίνει και σε εξωτερικό χώρο χωρίς κάποιο μηχάνημα (πχ τρέξιμο, περπάτημα).

  • Πόσο ελεύθερο χώρο μπορείτε να διαθέσετε για την εγκατάσταση του αθλητικού σας εξοπλισμού
  • Πόσο συχνά πιστεύετε ότι θα χρησιμοποιείτε τον εξοπλισμό;
  • Σε τι επίπεδο φυσικής κατάστασης στοχεύετε να φτάσετε;

Προτάσεις εξοπλισμού ανάλογα με τους στόχους σου

Διάδρομος

Για καρδιαγγειακή άσκηση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τρέξιμο, περπάτημα, ακόμη και για μερικές ασκήσεις ενδυνάμωσης ποδιών. Επιπλέον, οι προπονήσεις μπορούν να μεταβάλλονται σε ταχύτητα και κλίση του δαπεδοεργόμετρου, ανάλογα με το επίπεδο της φυσικής κατάστασης του καθενός. Οι διάδρομοι έχουν ευρύ φάσμα σε τιμές ενώ καταλαμβάνουν και έναν σημαντικό χώρο.

Σχοινάκι

Για όσους ο ηλεκτρικός διάδρομος είναι κάπως δαπανηρός για το πορτοφόλι, ένα σχοινάκι αντικαθιστά επάξια κάθε αερόβια άσκηση. Το σχοινάκι πέρα από οικονομικό είναι και εύκολο στη μεταφορά του ώστε η άσκηση να μπορεί να γίνει οπουδήποτε.

Αλτήρες χεριών-ποδιών

Για ασκήσεις μυών (ενδυνάμωσης τόνωσης και χτίσιμο τους). Λιγότερο ακριβά από ό,τι ειδικά πολυ-μηχανήματα, ενώ παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία και ποικιλία στις προπονήσεις.

Λάστιχα αντίστασης και ιμάντες (trx)

Αποτελούν άλλη μια καλή επιλογή για μυϊκή ενδυνάμωση με ιδανικότερα αποτελέσματα όταν συνδυάζονται με ελεύθερα βάρη.

Μονόζυγο πόρτας για έλξεις

Οικονομικό και χωρίς να πιάνει χώρο, είναι σημαντικό εργαλείο εκγύμνασης καθώς μπορείτε με ασφάλεια να εκτελέσετε ασκήσεις με το βάρος του σώματος στο σπίτι. Μπορεί να συνδυαστεί με ιμάντες ή λάστιχα για μια πληθώρα ασκήσεων.

Στρώμα γυμναστικής

Χρήσιμο για διάφορες ασκήσεις κοιλιακούς και ασκήσεις με το βάρος του σώματος.

Συμπερασματικά

Η άσκηση στο σπίτι μπορεί να αποτελέσει μια ιδανική λύση για άτομα που δυσκολεύονται για διάφορους λόγους να προπονηθούν σε ένα γυμναστήριο ή ακόμα και personal training. Ο εξοπλισμός και οι ασκήσεις πρέπει να διαλέγονται σύμφωνα κυρίως με τους προπονητικούς στόχους ενώ πρέπει ταυτόχρονα να λαμβάνονται υπόψη και άλλοι παράγοντες. Τέλος είναι αρκετά σημαντικό να σημειωθεί ότι καλό είναι γενικά να υπάρχει κάποια αρχική καθοδήγηση από έναν έμπειρο καθηγητή φυσικής αγωγής στο να δώσει κυρίως κάποιες συμβουλές, για την μη τυχόν πρόκληση τραυματισμού του ασκούμενου.

Πηγή: mednutrition.gr